Prin utilizarea site-ului nostru, sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor în conformitate cu Politica privind cookie-urile.

FAQ.

Tot ce trebuie să știți despre noi.
COMPATEAM este o companie de internet din Ungaria, care vinde articole profesionale de muncă și echipamente de protecție și servește comercianții cu amănuntul, angrosiști ​​și persoane fizice. Gama noastră de produse ajută companiile și angajații lor să respecte cerințele de siguranță recomandate, să lucreze în siguranță și să își mențină sănătatea.
Suntem specializați în furnizarea de produse de calitate superioară revânzătorilor, întreprinderilor mici și mijlocii, instituțiilor publice și municipale, companiilor din diverse industrii și persoane fizice din UE.
În magazinul nostru web puteți alege dintre sute de haine de lucru excelente și echipamente de siguranță; printre altele, puteți găsi produse din Lavoro, Burgia, Sparco, Helly Hansen, NoRisk, Delta și Giasco.
Ele îndeplinesc cerințele de siguranță ale diferitelor profesii; inclusiv construcții, asistență medicală, alimente, frigorifice, silvicultură și echipament personal de protecție.
Cu gama noastră de haine de lucru pentru femei în continuă expansiune, pe lângă siguranță ne străduim să răspundem nevoilor estetice speciale ale doamnelor.
Scopul nostru este de a oferi o gamă largă de cele mai bune produse disponibile, cu o livrare rapidă, precisă și cea mai eficientă din punct de vedere al costurilor.
COMPATEAM crede în furnizarea unui serviciu excepțional înainte, în timpul și după cumpărarea online de la noi.
Este posibil plata cu cardul de credit?
Da, puteți plăti prin card de credit și prin transfer bancar.
Plata, livrare
Este posibil schimbarea produselor dacă hainele sau pantofii cumpărați nu au dimensiunea potrivită?
DA, este posibil să schimbați produsele dacă îmbrăcămintea sau încălțămintea nu au fost purtate. (În acest caz, taxa de înlocuire a pachetului este suportată de cumpărător! În plus, vă rugăm să reambalați pachetul în ambalajul original.)
Retur gratuit in 30 de zile
Există o garanție pentru încălțăminte și haine?
În toate cazurile, garantăm intervalul de timp legal! Desigur, garanția se aplică și cusăturilor sau detașării unice, dar nu și la purtare!
Garantii
Este posibil să anulați achiziția?
Da. Clientul poate anula comanda timp de 30 zile și dacă produsul returnat este returnat la adresa noastră (în ambalajul original și fără urme de folosire), vom rambursa prețul de achiziție în termen de 24 de ore de la primirea produsului.
etur gratuit in 30 de zile
Cum pot rezolva problemele de garanție?
În toate cazurile, furnizorii / producătorii decid asupra problemelor de garanție. La rândul nostru, reprezentarea clienților este realizată pentru furnizori și fabrici. Solicităm produsul defect sau rău, pe care îl trimitem o fotografie producătorului. Dacă defecțiunea este clară, vom înlocui produsul imediat, despre care vom anunța și clientul. Dacă producătorul nu este mulțumit de fotografie, îi vom trimite produsul și atunci va fi luată decizia. 
Garantii
Dacă comand produsul, cât de curând îl voi primi și care este firma de livrare?
Produsul va fi livrat în termen de 5-8 zile lucrătoare de la comandă, care va fi livrat întotdeauna de către serviciul de curierat GLS.  
Dacă există un deficit de stoc pentru un produs, cumpărătorul va fi informat despre noul termen de livrare pe cale electronică. În cazul în care noul termen nu corespunde clientului nostru, dar produsul a fost deja plătit, valoarea produsului în aceeași monedă în care a fost efectuată achiziția va fi rambursată în termen de 24 de ore.
Plata, livrare
Informații de plată SaltPay (BORGUN).

În cele ce urmează, vă prezentăm pe scurt modalitatea securizată de efectuare a cumpărăturii.

 

Siguranţa datelor

În timpul transferului de date, datele cardului Dvs. bancar sunt protejate de o criptare TLS pe 256 de biţi. TLS reprezintă prescurtarea expresiei Transport Layer Security, ceea ce înseamnă procedeu de criptare acceptat. Banca noastră utilizează o cheie de criptare pe 256 de biţi, cheie care protejează canalul nostru de comunicaţii. Cheia de criptare pe 256 de biţi a fost pusă la dispoziţia noastră de către firma VeriSign, cu ajutorul acestei chei efectuându-se şi criptarea TLS. La ora actuală, 90% din comerţul electronic se bazează pe acest mod de securizare a datelor. Programul de navigare utilizat de către cumpărător criptează datele deţinătorului de card cu ajutorul sistemului TLS deja înainte de trimiterea datelor, ele ajungând în formă criptată la SaltPay (BORGUN) şi astfel persoanele neautorizate nu le pot interpreta.

La ce trebuie să fiţi atenţi în timpul procesului de cumpărare?

  • Parcurgeţi complet prezentarea hdlp.ro şi condiţiile de cumpărare şi livrare la domiciliu.
  • Studiaţi condiţiile de siguranţă ale hdlp.ro, deoarece acestea reprezintă garanţia siguranţei datelor Dvs.
  • Notaţi undeva datele legate de cumpărare.
  • Notaţi undeva datele tranzacţiei, respectiv a plăţii (codul tranzacţiei, numărul aprobării)
  • Feriţi datele secrete ale cardului Dvs. de persoanele neautorizate şi în acest scop păstraţi cardul Dvs., codul PIN şi parola acestuia în locuri diferite!
  • Utilizaţi programe de navigare care sunt dotate şi cu opţiunea de criptare TLS.
  • În cazul în care vă aflaţi încă pe pagina de plăţi a SaltPay (BORGUN) şi daţi un clic pe butonul „Înapoi/Back” sau pe butonul „Reîmprospătare/Refresh” al programului de navigare, sau dacă închideţi fereastra de navigare înainte de a fi redirecţionat la pagina supermarketului/magazinului, plata nu va fi acceptată!

Despre plată

Sistemul de plăţi online a SaltPay (BORGUN) acceptă plăţi efectuate cu carduri Mastercard/Maestro, cu carduri VISA şi VISA Electron, aparţinând familiei VISA (în cazul VISA Electron numai dacă banca emitentă îşi dă acceptul), precum şi cu webcarduri pentru uz online sau număr de card utilizabil numai o singură dată în scopul achiziţiilor pe internet.

În cazul unei tranzacţii reuşite în cadrul căreia s-a plătit cu un card bancar – plată acceptată numai după verificarea valabilităţii cardului şi a soldului existent -, CIB Bank Zrt. demarează procedura de debitare a contului deţinătorului de card cu contravaloarea mărfii sau a serviciului comandat(e).

Siguranţa operaţiunii este conferită de utilizarea separată a datelor. Prin utilizarea acestui sistem vânzătorul primeşte de la cumpărător numai cantitatea mărfii comandate şi adresa de livrare, iar CIB Bank Zrt. numai datele cardului. Vânzătorul nu cunoaşte conţinutul paginii de plăţi, aceasta poate fi accesată numai de către CIB Bank. Banca va informa comerciantul despre reuşita sau nereuşita tranzacţiei.

Dacă doriţi să vă informaţi despre rezultatul tranzacţiei, iar în caz de nereuşită, despre motivele şi detaliile eşecului, vă rugăm să luaţi legătura cu banca care vă gestionează contul. 

 

Întrebări şi răspunsuri legate de plata online cu card

 

CARDURI ACCEPTATE

 

Cu ce fel de carduri se poate plăti?

Cu carduri VISA şi Mastercard/Maestro embosate, respectiv cu unele carduri VISA Electron. Utilizarea online a cardurilor VISA Electron depinde de acceptul băncii emitente. Cardul VISA Electron emis de CIB Bank poate fi utilizat la efectuarea cumpărăturilor online.

 

De la ce bănci trebuie să provină cardurile acceptate la plata online?

Se acceptă toate cardurile VISA şi MasterCard (MC) ale căror utilizare la plăţile online a fost permisă de către băncile emitente.

 

Se poate plăti cu carduri de cumpărături?

Nu se poate plăti online cu ajutorul cardurilor care conţin puncte de fidelitate şi au fost emise de comercianţi/furnizori de servicii.

 

Se poate plăti cu carduri co-branded?

Se poate plăti cu toate cardurile co-branded, care au la bază cardurile MasterCard sau VISA destinate şi plăţilor online.

 

PROCESUL DE PLATĂ

 

Ce proceduri bancare implică plata online?

Cumpărătorul alege modul de plată cu card pe pagina de internet a comerciantului/furnizorului de servicii, după care iniţiază plata. După iniţierea plăţii, cumpărătorul este direcţionat către pagina de plăţi a băncii, dotată cu un canal de comunicaţii securizat. Pentru a putea plăti, se cere introducerea următoarelor date: numărul şi data expirării cardului şi cele 3 cifre de verificare din câmpul alocat semnăturii pe spatele cardului. Tranzacţia este iniţiată de către Dvs. şi, începând din acel moment, cardul trece printr-un procedeu de aprobare în cadrul căruia se verifică în timp real autenticitatea datelor cardului, soldul existent şi suma limită alocabilă cumpărăturilor. Dacă toate datele necesare continuării tranzacţiei sunt în regulă, banca care vă gestionează contul (sau banca emitentă a cardului) va rezerva pe card suma datorată de Dvs. Scăderea scriptică a sumei de către banca care vă gestionează contul poate dura câteva zile.

 

Diferenţele dintre cumpărarea online şi cea clasică

Tranzacţiile pot fi de două feluri: cele cu card (Card Present) şi cele fără card (Card not Present). Tranzacţiile de tipul Card Present presupun existenţa unui terminal POS. După trecerea cardului prin terminalul POS şi introducerea codului PIN, terminalul intră în legătură cu banca deţinătorului de card prin centrul de aprobare şi, în funcţie de tipul şi emitentul cardului, ajunge în reţeaua VISA sau MasterCard. Aici se verifică valabilitatea cardului şi soldul (autorizare). Mesajul cu aprobarea sau refuzarea tranzacţiei este transmisă tot pe această cale la terminalul POS (resp. la comerciant). Cumpărătorul va semna documentul de certificare a tranzacţiei. Tranzacţia de tipul Card not Present reprezintă o operaţiune la care cardul bancar nu este prezent fizic. Acestea sunt tranzacţiile efectuate prin corespondenţă, telefon sau pe cale electronică (internet), în cadrul cărora cumpărătorul (deţinătorul de card) iniţiază tranzacţia prin introducerea datelor cardului pe o pagină de plăţi securizată (criptare pe 256 de biţi). Tranzacţia reuşită este confirmată prin recepţionarea unui cod de aprobare, care este identic cu codul aflat pe bonul fiscal de confirmare a tranzacţiei.

 

Ce înseamnă rezervare?

După ce banca este informată asupra tranzacţiei, ea efectuează o rezervare (blocare), deoarece debitarea reală a contului se face numai după recepţionarea datelor oficiale, ceea ce poate dura câteva zile, răstimp în care suma cheltuită deja ar putea fi folosită şi pentru alte cumpărături. Prin această rezervare, banii cheltuiţi pe cumpărături sau banii împrumutaţi sunt separaţi, respectiv blocaţi. Suma blocată aparţine soldului contului, este purtătoare de dobândă, dar nu poate fi cheltuită din nou. Rezervarea face posibilă refuzarea tranzacţiilor pentru care nu mai există fonduri, deşi, teoretic soldul contului ar permite aşa ceva. Dacă în câteva zile nu se recepţionează nici un debit, banca anulează rezervarea şi suma poate fi cheltuită. În acest caz e bine să vă consultaţi cu banca, deoarece nota de debit va apărea mai devreme sau mai târziu.

 

CE-I DE FĂCUT ÎN CAZ DE PLATĂ NEREUŞITĂ?

 

Motivele eşecului unei tranzacţii

Acest eşec poate surveni în cazul refuzului cererii de plată de către banca emitentă a cardului (deci la banca de la care clientul a primit un card); dar şi din cauza defecţiunii reţelei de comunicaţii sau a celei informatice, defecţiune care împiedică recepţionarea cererii de aprobare de către banca emitentă a cardului, asta bineînţeles dacă la tranzacţie s-a utilizat un card.

 

Eroare datorată cardului

  • Cardul nu este destinat plăţilor online.
  • Banca care vă gestionează contul a interzis utilizarea online a cardului.
  • Nu se permite utilizarea cardurilor.
  • Datele cardului (numărul cardului, data expirării, codul prezent pe banda rezervată semnăturii) au fost introduse greşit.
  • Cardul a expirat.

Eroare datorată contului

  • Nu există fonduri suficiente pentru efectuarea tranzacţiei.
  • Suma tranzacţiei depăşeşte suma limită alocabilă cumpărăturilor.

Eroare datorată conexiunii la internet

  • Poate că s-a întrerupt conexiunea în timpul tranzacţiei. Vă rugăm să încercaţi din nou!
  • Tranzacţia a eşuat din cauza depăşirii duratei alocate. Vă rugăm să încercaţi din nou!

Eroare de natură tehnică

  • În cazul în care nu puteţi să vă întoarceţi de la pagina cu plăţi la pagina comerciantului/furnizorului de servicii, tranzacţia va eşua.
  • Dacă v-aţi reîntors de la pagina de plăţi, dar aţi apăsat butonul "Înapoi", "Reîncărcare" sau "Reîmprospătare" al programului de navigare, sistemul refuză în mod automat tranzacţia din motive de securitate.

Ce-i de făcut în caz de plată nereuşită?

Fiecare tranzacţie primeşte un cod unic generat de sistem, pe care vă sfătuim să-l notaţi. Dacă încercarea de a plăti o tranzacţie a fost refuzată chiar de bancă, vă rugăm să luaţi legătura cu banca care vă gestionează contul.

 

De ce trebuie să luaţi legătura cu banca care vă gestionează contul în cazul unei plăţi nereuşite

La verificarea cardului, banca care vă gestionează contul (banca emitentă a cardului) informează banca aleasă de comerciant pentru încasarea sumelor datorate şi despre posibilitatea efectuării tranzacţiei. Banca aleasă de comerciant nu poate pune la dispoziţia niciunui client de la o altă bancă vreo informaţie confidenţială, acest drept este rezervat exclusiv băncii care deţine datele de identificare ale deţinătorului de card.

 

Cum se va interpreta SMS-ul primit de la banca care-mi gestionează contul şi în care mă anunţă de rezervarea/blocarea sumei, deşi comerciantul/furnizorul de servicii îmi semnalează nereuşita plăţii?

Acest fenomen apare în cazul în care s-a efectuat verificarea cardului pe pagina de plăţi, dar Dvs. nu v-aţi reîntors la pagina de internet a comerciantului/furnizorului de servicii. Tranzacţia rămâne nefinalizată şi se consideră în mod automat o nereuşită. În acest caz suma nu este debitată de pe card şi rezervarea este anulată.

 

SIGURANŢA DATELOR

 

Ce înseamnă VeriSign şi canal de comunicaţie TLS cu criptare pe 256 de biţi?

TLS reprezintă prescurtarea expresiei Transport Layer Security, ceea ce înseamnă procedeu de criptare acceptat. Banca noastră utilizează o cheie de criptare pe 256 de biţi, cheie care protejează canalul nostru de comunicaţii. Cheia de criptare pe 256 de biţi a fost pusă la dispoziţia noastră de către firma VeriSign, cu ajutorul acestei chei efectuându-se şi criptarea TLS. La ora actuală, 90% din comerţul electronic se bazează pe acest mod de securizare a datelor. Programul de navigare utilizat de către cumpărător criptează datele deţinătorului de card cu ajutorul sistemului TLS deja înainte de trimiterea datelor, ele ajungând în formă criptată la SaltPay (BORGUN) şi astfel persoanele neautorizate nu le pot interpreta.

 

După efectuarea plăţii, programul meu de navigare îmi atrage atenţia că părăsesc zona securizată. Siguranţa plăţii este garantată şi în continuare?

În totalitate. Procesul de plată se desfăşoară pe un canal de comunicaţii criptat pe 256 de biţi, aşa că este absolut sigur. După efectuarea tranzacţiei Dvs. veţi fi redirecţionat pe site-ul comerciantului. Dacă acest site nu este criptat, programul Dvs. de navigare vă atrage atenţia asupra faptului că aţi părăsit canalul criptat. Acest pas nu reprezintă însă nicio ameninţare cu privire la siguranţa plăţii.

 

Ce reprezintă codul CVC2/CVV2?

La cardurile MasterCard acesta vine de la prescurtarea expresiei Card Verification Code (Codul de verificare a cardului), iar la cardurile Visa acesta vine de la prescurtarea expresiei Card Verification Value (Valoare de verificare a cardului), ceea ce reprezintă o valoare numerică înregistrată codat pe banda magnetică a cardului, cu ajutorul căreia se poate stabili autenticitatea acestuia. Codul CVC2 compus din utimele trei cifre ale şirului de cifre trecut pe spatele cardurilor MasterCard trebuie introdus cu ocazia cumpărăturilor online.

 

Ce înseamnă expresia Verified by Visa (Verificat de Visa)?

Deţinătorii de carduri Visa înregistraţi în sistemul Verified by Visa îşi aleg o parolă la banca emitentă a cardului, cu ajutorul căreia se pot identifica în cursul unei cumpărături online. Această parolă ajută şi la împiedicarea utilizării neautorizate a cardurilor Visa. SaltPay (BORGUN) acceptă cardurile emise în cadrul sistemului Verified by Visa.

 

Ce înseamnă expresia Mastercard SecureCode?

Deţinătorii de carduri Mastercard/Maestro înregistraţi în sistemul Mastercard SecureCode îşi aleg o parolă la banca emitentă a cardului, cu ajutorul căreia se pot identifica în cursul unei cumpărături online. Această parolă ajută şi la împiedicarea utilizării neautorizate a cardurilor Visa. SaltPay (BORGUN) acceptă cardurile emise în cadrul sistemului Mastercard SecureCode.

 

Ce reprezintă codul UCAF?

Codul unic primit de la banca emitentă a cardurilor MasterCard. Dacă nu aţi primit un astfel de cod, lăsaţi necompletat câmpul aferent.

Întrebări şi răspunsuri legate de plata online cu card.

CARDURI ACCEPTATE

 

Cu ce fel de carduri se poate plăti?

Cu carduri VISA şi Mastercard embosate, respectiv cu unele carduri VISA Electron, V Pay. Utilizarea online a cardurilor VISA Electron depinde de acceptul băncii emitente.

 

De la ce bănci trebuie să provină cardurile acceptate la plata online?

Se acceptă toate cardurile VISA şi MasterCard/Maestro a căror utilizare la plăţile online a fost permisă de către băncile emitente, precum şi webcardurile destinate special utilizării online.

 

Se poate plăti cu carduri de cumpărături?

Nu se poate plăti online cu ajutorul cardurilor care conţin puncte de fidelitate şi au fost emise de comercianţi/furnizori de servicii.

 

Se poate plăti cu carduri co-branded?

Se poate plăti cu toate cardurile co-branded care au la bază cardurile MasterCard sau VISA destinate şi plăţilor online.

 

PROCESUL DE PLATĂ

 

Ce proceduri bancare implică plata online?

Cumpărătorul alege modul de plată cu card pe pagina de internet a comerciantului/prestatorului de servicii, după care iniţiază plata. După iniţierea plăţii, cumpărătorul este direcţionat către pagina de plăţi a băncii, dotată cu un canal de comunicaţii securizat. Pentru a putea plăti, se cere introducerea următoarelor date: numărul şi data expirării cardului şi cele 3 cifre de verificare din câmpul alocat semnăturii pe spatele cardului. Tranzacţia este iniţiată de către dvs. şi, începând din acel moment, cardul trece printr-un procedeu de aprobare în cadrul căruia se verifică în timp real autenticitatea datelor cardului, soldul existent şi suma limită alocabilă cumpărăturilor. Dacă toate datele necesare continuării tranzacţiei sunt în regulă, banca care vă gestionează contul (sau banca emitentă a cardului) va rezerva pe card suma datorată de dvs. Scăderea scriptică a sumei de către banca care vă gestionează contul poate dura câteva zile.

 

Diferenţele dintre cumpărarea online şi cea clasică

Tranzacţiile pot fi de două feluri: cele cu card (Card Present) şi cele fără card (Card not Present). Tranzacţiile de tipul Card Present presupun existenţa unui terminal POS. După trecerea cardului prin terminalul POS şi introducerea codului PIN, terminalul intră în legătură cu banca deţinătorului de card prin centrul de aprobare şi, în funcţie de tipul şi emitentul cardului, ajunge în reţeaua VISA sau MasterCard. Aici se verifică valabilitatea cardului şi soldul (autorizare). Mesajul cu aprobarea sau refuzarea tranzacţiei este transmis tot pe această cale la terminalul POS (resp. la comerciant). Cumpărătorul va semna documentul de certificare a tranzacţiei. Tranzacţia de tipul Card not Present reprezintă o operaţiune la care cardul bancar nu este prezent fizic. Acestea sunt tranzacţiile efectuate prin corespondenţă, telefon sau pe cale electronică (internet), în cadrul cărora cumpărătorul (deţinătorul de card) iniţiază tranzacţia prin introducerea datelor cardului pe o pagină de plăţi securizată (criptare pe 256 de biţi). Tranzacţia reuşită este confirmată prin recepţionarea unui cod de aprobare, care este identic cu codul aflat pe bonul fiscal de confirmare a tranzacţiei.

 

Ce înseamnă rezervare?

După ce banca este informată asupra tranzacţiei, ea efectuează o rezervare (blocare), deoarece debitarea reală a contului se face numai după recepţionarea datelor oficiale, ceea ce poate dura câteva zile, răstimp în care suma cheltuită deja ar putea fi folosită şi pentru alte cumpărături. Prin această rezervare, banii cheltuiţi pe cumpărături sau banii împrumutaţi sunt separaţi, respectiv blocaţi. Suma blocată aparţine soldului contului, este purtătoare de dobândă, dar nu poate fi cheltuită din nou. Rezervarea face posibilă refuzarea tranzacţiilor pentru care nu mai există fonduri, deşi, teoretic soldul contului ar permite aşa ceva.

 

CE E DE FĂCUT ÎN CAZ DE PLATĂ NEREUŞITĂ?

 

Motivele eşecului unei tranzacţii

Acest eşec poate surveni în cazul refuzului cererii de plată de către banca emitentă a cardului (deci la banca de la care clientul a primit un card); dar, în cazul utilizării unui card bancar, poate surveni şi din cauza defecţiunii reţelei de comunicaţii sau a celei informatice, defecţiune care împiedică recepţionarea cererii de aprobare de către banca emitentă a cardului.

 

Eroare datorată cardului

  •          Cardul nu este destinat plăţilor online.
  •          Banca care vă gestionează contul a interzis utilizarea online a cardului.
  •          Nu se permite utilizarea cardurilor.
  •          Datele cardului (numărul cardului, data expirării, codul prezent pe banda rezervată semnăturii) au fost introduse greşit.
  •         Cardul a expirat.

Eroare datorată contului

  •          Nu există fonduri suficiente pentru efectuarea tranzacţiei.
  •          Suma tranzacţiei depăşeşte suma limită alocabilă cumpărăturilor.

Eroare datorată conexiunii

  •          Probabil că s-a întrerupt conexiunea în timpul tranzacţiei. Vă rugăm să încercaţi din nou!
  •          Tranzacţia a eşuat din cauza depăşirii duratei alocate. Vă rugăm să încercaţi din nou!

Eroare de natură tehnică

  •          În cazul în care nu aţi revenit de pe pagina de plăţi pe pagina comerciantului/prestatorului de servicii, tranzacţia este nereuşită.
  •         Dacă v-aţi reîntors de la pagina de plăţi, dar aţi apăsat butonul "Înapoi", "Reîncărcare" sau "Reîmprospătare" al programului de navigare, sistemul refuză în mod automat tranzacţia din motive de securitate.

Ce e de făcut în caz de plată nereuşită?

Fiecare tranzacţie primeşte un cod unic generat de sistem, pe care vă sfătuim să-l notaţi. Dacă încercarea de a plăti o tranzacţie a fost refuzată chiar de bancă, vă rugăm să luaţi legătura cu banca care vă gestionează contul.

 

De ce trebuie să luaţi legătura cu banca care vă gestionează contul în cazul unei plăţi nereuşite

La verificarea cardului, banca care vă gestionează contul (banca emitentă a cardului) informează banca aleasă de comerciant pentru încasarea sumelor datorate despre posibilitatea efectuării tranzacţiei. Banca aleasă de comerciant nu poate pune la dispoziţia niciunui client de la o altă bancă vreo informaţie confidenţială, acest drept este rezervat exclusiv băncii care deţine datele de identificare ale deţinătorului de card.

 

Cum se va interpreta SMS-ul primit de la banca care îmi gestionează contul şi în care mă anunţă despre rezervarea/blocarea sumei, deşi comerciantul/furnizorul de servicii îmi semnalează nereuşita plăţii?

Acest fenomen apare în cazul în care s-a efectuat verificarea cardului pe pagina de plăţi, dar dvs. nu v-aţi reîntors la pagina de internet a comerciantului/furnizorului de servicii. Tranzacţia rămâne nefinalizată şi se consideră în mod automat o nereuşită. În acest caz suma nu este debitată de pe card şi rezervarea sumei este anulată.

 

SECURITATE

 

Ce înseamnă VeriSign şi canal de comunicaţie TLS cu criptare pe 256 de biţi?

TLS este abrevierea procedurii de criptare acceptate Transport Layer Security. Banca noastră utilizează o cheie de criptare pe 256 de biţi, cheie care protejează canalul nostru de comunicaţii. Cheia de criptare pe 256 de biţi a fost pusă la dispoziţia CIB Bank de către firma VeriSign, cu ajutorul acestei chei efectuându-se şi criptarea TLS. La ora actuală, 90% din comerţul electronic se bazează pe acest mod de securizare a datelor. Programul de navigare utilizat de către cumpărător criptează datele deţinătorului de card cu ajutorul sistemului TLS încă înainte de trimiterea datelor, ele ajungând în formă criptată la SaltPay (BORGUN) şi astfel persoanele neautorizate nu le pot interpreta.

 

După efectuarea plăţii, programul meu de navigare îmi atrage atenţia că părăsesc zona securizată. Siguranţa plăţii este garantată şi în continuare?

În totalitate. Procesul de plată se desfăşoară pe un canal de comunicaţii criptat pe 256 de biţi, aşa că este absolut sigur. După efectuarea tranzacţiei dvs. veţi fi redirecţionat pe site-ul comerciantului. Dacă acest site nu este criptat, programul dvs. de navigare vă atrage atenţia asupra faptului că aţi părăsit canalul criptat. Acest pas nu reprezintă însă nicio ameninţare cu privire la siguranţa plăţii.

 

Ce reprezintă codul CVC2/CVV2?

La cardurile MasterCard acesta vine de la prescurtarea expresiei Card Verification Code (Codul de verificare a cardului), iar la cardurile Visa acesta vine de la prescurtarea expresiei Card Verification Value (Valoare de verificare a cardului), ceea ce reprezintă o valoare numerică înregistrată codat pe banda magnetică a cardului, cu ajutorul căreia se poate stabili autenticitatea acestuia. Codul CVC2 compus din ultimele trei cifre ale şirului de cifre trecut pe spatele cardurilor MasterCard/Maestro trebuie introdus cu ocazia cumpărăturilor online.

 

Ce înseamnă expresia Verified by Visa (Verificat de Visa)?

Deţinătorii de carduri Visa înregistraţi în sistemul Verified by Visa îşi aleg o parolă la banca emitentă a cardului, cu ajutorul căreia se pot identifica în cursul unei cumpărături online. Această parolă oferă protecţie împotriva utilizării neautorizate a cardurilor Visa. SaltPay (BORGUN) acceptă cardurile emise în cadrul sistemului Verified by Visa.

 

Ce înseamnă Mastercard SecureCode?

Deţinătorii de carduri Visa înregistraţi în sistemul Mastercard SecureCode îşi aleg o parolă la banca emitentă a cardului, cu ajutorul căreia se pot identifica în cursul unei cumpărături online. Această parolă oferă protecţie împotriva utilizării neautorizate a cardurilor Mastercard/Maestro. SaltPay (BORGUN) acceptă cardurile emise în cadrul sistemului Mastercard SecureCode.

 

Ce reprezintă codul UCAF?

În cazul cardurilor MasterCard/Maestro, este codul unic posibil primit de la banca emitentă a cardului. Dacă nu aţi primit un astfel de cod, lăsaţi necompletat câmpul aferent.